وزیر کشور دستور شروع انتخابات ریاست‌جمهوری را صادر کرد اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) تغییر نام منطقه حفاظت‌شده دیزمار به شهید جمهور وزیر کشور: رئیس‌جمهور شهید ما صدای رسای مردم غزه در همه مجامع بین‌المللی بود دستور سرپرست ریاست‌جمهوری درباره تداوم نظارت دقیق و جدی بر بازار ویدئو | مستند «روایت سانحه» | روایت خبرنگار صداوسیما از سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور انس حقانی: شهید رئیسی مشکلات بین کشور‌های اسلامی را حل کرد + فیلم مخالفت شورای نگهبان با ثبت‌نام الکترونیک نامزد‌های ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ خرداد) جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق: لزوم تبیین شخصیت‌های اخلاقی شهدای خدمت برای نسل جوان سرلشکر موسوی: ملت ایران از دل آتش‌ها همیشه سربلند بیرون آمده است زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + اینفوگرافیک مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت در مدرسه عالی شهید مطهری (۶ خرداد ۱۴۰۳) آیا انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت الکترونیک برگزار می‌شود؟ پوتین با سفر به تاشکند آخرین تحولات منطقه‌ای را بررسی می‌کند انگلیس به‌دنبال احیای «سربازی اجباری» دریادار سیاری: شهدا موجب سرافرازی و بالندگی جمهوری اسلامی ایران هستند مکتب امام‌ رضا (ع) وحدت ملی و همگرایی بین‌المللی گاف جدید بایدن | بایدن در ۴ ماه، ۱۵۰ گاف داده است ایران و سودان برای تسریع در روند بازگشایی سفارت دو کشور توافق کردند برلین در تلاش برای مهار پناهندگان اوکراینی
سرخط خبرها

تدبیر چین برای آشنایی با توانایی‌های جنگنده‌های غربی| خلبانان انگلیسی استخدام می‌شوند

  • کد خبر: ۱۳۰۱۷۰
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
تدبیر چین برای آشنایی با توانایی‌های جنگنده‌های غربی| خلبانان انگلیسی استخدام می‌شوند
چین برای آشنایی با تاکتیک‌های نظامی و توانایی‌های جنگنده‌های غربی دست به دامان خلبانان انگلیسی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، چین قصد دارد ارتش خود را تا سال ۲۰۳۵ به‌روز کند و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری این کشور اخیرا وعده داد که در بازپس‌گیری «مسالمت‌آمیز» تایوان، هرگز گزینه اعمال زور را کنار نخواهد گذاشت.

گزارش شده که به برخی از خلبان‌های جنگی سابق انگلیس تا ۲۷۰ هزار دلار پیشنهاد شده تا ارتش چین را با نحوه کار هواپیماها و خلبان‌های غربی آشنا کنند.

دولت انگلیس در سال ۲۰۱۹ آگاه شد که تعداد اندکی از خلبانان سابق این کشور به استخدام چین درآمده‌اند، اما به صورت موردی به این مسئله رسیدگی می‌کرد. حال آنکه در حال حاضر با کاهش محدودیت‌های سفر که از همه‌گیری کرونا ناشی شده بود، این موارد افزایش یافته‌اند و دولت انگلیس را وادار به ارسال هشدار اطلاعاتی به خلبانان این کشور کرده‌اند.

یک مقام غربی در بیانیه‌ای گفت: آن‌ها (خلبانان انگلیسی) گروه خوبی هستند که می‌توانند این دانش را (به چین) منتقل کنند. توسعه تاکتیک‌ها و توانایی‌های نیروی هوایی چین از کمک خلبانان باتجربه غربی بهره می‌گیرد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع انگلیس، این کشور در حال «اتخاذ اقدامات قاطع است تا برنامه استخدام خلبانان سابق و فعلی انگلیس برای آموزش» نیروهای ارتش چین را متوقف کند. یک مقام دیگر به روزنامه‌نگاران گفت: اخیرا شاهد افزایش چشمگیر آن بوده‌ایم و این یک مسئله در جریان است.

گفته می‌شود که این خلبانان توسط رابط‌هایی که با یک آکادمی پروازی در آفریقای جنوبی ارتباط دارند، استخدام می‌شوند.

این خلبانان که در کار با طیف گسترده‌ای از هواپیماها (بجز اف‌۳۵) تجربه دارند، از جای‌جای ارتش انگلیس استخدام شده و تنها به نیروی هوایی سلطنتی این کشور محدود نمی‌شوند.

تا امروز هیچ موردی از نقض «قانون اسناد رسمی» توسط کارکنان سابق نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به ثبت نرسیده است، قانونی بر اساس آن خلبانان سابق باید از قوانین کشوری و اطلاعات رسمی مربوط به امنیت ملی حفاظت کنند. با این حال، بی‌بی‌سی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که تا ۳۰ خلبان سابق انگلیس به چین رفته‌اند تا اعضای ارتش آزادی خلق چین را آموزش دهند.

دولت انگلیس به خلبانان هشدار داده که اطلاعات محرمانه را در اختیار ارتش چین قرار نداده و در صورت دریافت پیشنهاد همکاری از سوی چین، مراتب را به وزارت دفاع گزارش دهند.

در همین راستا، انگلیس در حال تصویب قانونی است که سربازان این کشور را از ارائه خدمات آموزشی نظامی به نیروهای مسلح کشورهای متخاصم و غیر دوست، منع می‌کند.

جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح انگلیس گفت: قبل از آنکه به کشورهای خارجی رفته و نیروی هوایی آن‌ها را آموزش دهید، اول با وزارت دفاع (انگلیس) چک کنید و ببینید که آیا ما می‌خواهیم شما به آن‌ها آموزش دهید یا نه!

او گفت: اگر کاری نکنیم، این اقدامات قطعا به مزیت‌های دفاعی انگلیس و متحدان آن آسیب خواهد زد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->